Driewieler

Na jaren van plannen maken, er over praten, uit- en dus afstellen is er dan eindelijk een serieus aan de gang met de ombouw van mijn Le Patron 4 naar een Le Patron 3.

Hieronder de foto's van het project.



Zondag 10 januari 2009 's morgensvroeg vertrokken naar de Koudeneuzenrit in Ophemert. De avond er voor om 21:00 uur was hij eindelijk klaar.



Na heel veel losse eindjes aan elkaar geknoopt te hebben (zie foto hier onder) kon de motorkap er weer op en de uitlaat bevestigd en uitgelijnd worden. Het begint zowaar op een auto te lijken. Die adidas strepen op de zijkant zijn afplakplakbandjes met in podlood de problemen die nog opgelost moeten worden. Telkens als me wat te binnen schiet schrijf ik dat op een stukje tape en als het gedaan is gaat hij er af ...



De 6 kilometer losse draad in tientalle kleuren onder mijn dashboard is verdwenen. Het bleek nog een heel karwij die draden brei te ontwarren. Straks wordt het een eitje om de zaak in een te steken.



Op aanraden van Ron (en omdat hij mij dan een beetje makkelijker helpen kan) heb ik een kabelboom van een 2cv gemonteerd onder de moterkap. Alles heeft een eigen draadje gekregen en komende week gaat de tape er omheen. Ook heb ik een W-Ignition gemonteerd en de Pyranha ontsteking verwijderd.



De tank is vastgezet, ontluchting aangesloten, vulpijp gemonteerd, de brandstofleiding gemonteerd en de tank gevuld.



Onder het dashboard ziet het er nu zo uit en de boel zit goed vast met klemmen.



De tank is afgelast en staat nu in de grondverf. Komende zaterdag gaat er blauwe verf op en als die droog is ...



Bijna klaar; onder het dashboard zit de bedrading nog in de weg ...



De dop op zijn plaats, afgedicht met rubber (tegen de natte voeten) ...



De plaats van de tankdop was al bepaald ... recht tussen de brilleglaasjes op het vlakke stukje achter de motorkap ...



Na het passen van de motorkap bleek een hoekje tegen die kap aan te komen, dus weg er mee ...



De eerste passing van de tank - zonder bovenkant - want hij is nog niet af ...



Het gat waar de accu in stond is vergroot en daaronder zie je de bedrading de koets binnenkomen ...



De wagen toont "en profiel" compleet anders ...



De motor is weer geplaatst en het ziet er steeds "echter" uit maar er is nog veel te doen ...



De achterwielkuip is ingelijmd en met parkers vastgezet en ook de vloer is met een plaatje dichtgeplakt ...



Drie gaten in de bodybodem : twee voor beide dikke veerpotten en een voor het achterwiel ...



De schokbrekers zijn geplaatst, alle laswerk is af, de remleiding zit er op, de vering is afgesteld ...



Voor het eerst staat hij op drie wielen maar er is nog een hele lijst klusjes af te werken ...



Het chassis wordt ingekort aan beide zijden (let op het strategisch geplaatste sponsor embleem) ...



Het chassisnummer staat in het nieuwe chassis en nu ben ik dus met de opbouw bezig ...



Het chassis met de dikke veerpotten, alles schoon en gangbaar maken ...



hier het resultaat van polyesteren, plamuren, schuren, plamuren en schuren (moet waarschijnlijk nog een keer) ...



Het dichtplaken is in volle gang en voor een amateur maak ik het best strak ...



De koets is er af en ligt te wachten op extra polyester en plamuur ...



De koets is los van het chassis en het binnenspatbord is op zijn plaats ...



Het blok en de bak er uit en alles van de voorkant afgehaald, bedrading los ...



De stoelen er uit en de motorkap er af om overal beter bij te kunnen ...



Hier gaat het dus allemaal om, deze wagen gaat een metamorfose ondergaan ...

Website by Wim's Webservices